Maardu Gümnaasiumi õpilaste teadmiste- ja kogemusterohke õppereis Strasbourgi ning Pariisi

Märtsi alguses osales 25 Maardu Gümnaasiumi õpilast üleeuroopalisel Euroscola päeval Strasbourgis, kuhu kokku olid kogunenud 22 riigi esindajad.

Päeva jooksul osalesid õpilased aruteludes, esinesid ettekannetega, uurisid Euroopa Parlamendi töökorraldust ja kohtusid parlamendi liikmetega. Peale Euroopa Parlamendi külastamist oli aega tutvuda Strasbourgi ning Pariisi vaatamisväärsuste ja kultuuripärandiga.

Õppereis sai teoks tänu Euroscola projektile ning Maardu Gümnaasiumi, Maardu Linnavalitsuse ja lastevanemate toele.

Õpilased õppereisist

„Strasbourg on uskumatult ilus linn, kus ma tundsin end koduselt, ilmselt ka seetõttu, et Strasbourg sarnaneb mõneti vana Tallinnaga. Strasbourgis külastasime Euroopa Parlamenti, kuhu olid saabunud õpilased erinevatest Euroopa koolidest. Parlamendis oli meil interaktiivne istung, kus täitsime parlamendiliikmete rolli, arutledes soolise võrdõiguslikkuse ja naiste õiguste teemal. Meil oli võimalus esitada Euroopa Parlamendi esindajatele küsimusi ja avaldada arvamust antud teema kohta. Samuti oli meil Euroopa Parlamendis olles suurepärane võimalus harjutada inglise keelt ja kohtuda oma eakaaslastega teistest Euroopa riikidest. Täname kõiki, kes selle reisi õnnestumisesse oma panuse andsid!“ (Daniil Gordijenko)

„Meie koolireis Pariisi ja Strasbourgi on minu jaoks väga hele ja särav mälestus. Tegelikult ei olnud mul soovi reisile minna, kuid nüüd olen väga õnnelik, et otsustasin sõita. Näiteks külastasime Pariisis väga palju muuseume. Kõige rohkem meeldis mulle Musée d’Orsay. Ma ei ole varem näinud nii palju kunsti ja ilu ühes kohas.

Tagasi tulles, sain ma aru, et see reis aitas mind. Sellised programmid aitavad inimestel muuta oma eluviisi ja teha neid asju, mida nad kardavad rutiinses elus teha. See programm võimaldas mul leida ka uusi sõpru nii meie rühmast kui teistest riikidest. Minu arvates peab kool selliseid reise veel korraldama, kuna reisimine teise riiki aitab kogeda elu sellisena, nagu see on, eriti kui on olemas hea seltskond, kellega aega veeta.“ (Arina Šeibak)

„Sõitsin esimest korda rongiga, seekord siis Pariisist Strasbourgi. Euroopa Parlamendis oli võimalus suhelda eakaaslastega teistest riikidest. Sain aru, kuidas Euroopa Parlament töötab. Ma arvan, et sellised õppereisid on väga arendavad. Paljudel õpilastel ei ole muidu võimalust sellistel reisidel käia.“ (Anastassia Gabitova)

„Õppereisil meeldis mulle kõige rohkem programmi mitmekesisus, sest reis võimaldas näha erinevaid Euroopa kultuuriväärtuslikke kohti, nt Louvre ja triumfikaar. Samuti sai kogeda Prantsusmaa kultuuri ning lihtsalt mõnusalt koolivaheaega veeta. Sellistel käikudel saame mälestusi kogu eluks.“ (Artemi Kolesnik)

„Oleks tore, kui kool jätkaks selliseid reise. Need aitavad õpilastel valida endale ka tulevast elukutset, avardada silmaringi ja õppida kultuuri ning palju uusi asju.“ (Zlata Zotovich)

„See reis klassiga Prantsusmaale oli üks parimaid reise. Mulle meeldis väga, et seltskond oli hea, kõik aitasid üksteist, oodati, kui keegi seltskonnaga sammu ei pidanud. Õhkkond oli hubane ja rahulik. Reisiprogramm oli rikkalik ja nii lühikese reisi jooksul jõudsime külastada paljusid kohti, näiteks Louvre, Orsay muuseum, Orangerie muuseum, triumfikaar, Eiffeli torn, Strasbourgi katedraal ja palju muid vaatamisväärsusi.“ (Anna Vassiljeva)

„Vaatamisväärsused, arhitektuur ja kunstimuuseumid olid hämmastavad, need andsid mulle inspiratsiooni loominguliste ideede jaoks. Reisimine ja uued horisondid – see on alati väga põnev. Huvitav oli ka Euroopa Parlamendi külastus.“ (Daniel Djatlov)

„Kool peab rohkem korraldama õppereise, sest informatsioon, mida me saame ümbritsevast keskkonnast oma kogemuste toel, jääb paremini meelde kui lihtsalt õpikust õpitud materjal. Ühised reisid annavad teadmisi mitte ainult hariduse valdkonnas, vaid õpetavad inimestele, kuidas käituda ja kuidas erinevates olukordades toime tulla. Olen väga tänulik võimaluse ja kogemuse eest. Loodan, et järgmised klassid saavad samuti välismaale õppereisidele sõita ja saada kogemusi, mida meile võimaldati.“ (Taja Glasberg)

„Minu lemmikkohaks Pariisis oli Arc de Triomphe (triumfikaar). Kui me selle tippu ronisime, oli vaatepilt unustamatu. Lisaks käisime Louvre’is, Musée d’Orangerie’s ja Père Lachaise’i kalmistul. Kalmistu oli midagi, millist mina isiklikult pole oma silmaga kunagi näinud. See oli väga suur, täis uhkeid ja vanu hauamonumente, ning nägime ka mitme väga kuulsa kultuuritegelase hauda (nt Wiiralt, Balzac, Chopin, Delacroix).“ (Stella Regina Parbo)

„Õppereis – sellesse sõnasse on peidetud unustamatu emotsioon ja palju uusi teadmisi. Õppereisid annavad võimaluse lähemalt tutvuda oma klassikaaslaste ja õpetajatega, sest reisimine näitab inimesi erinevates olukordades. See on aeg, mil võib rääkida nendega mis tahes teemadel. Muuseumi või galeriid külastades on võimalik tutvuda õpetajate mõtete ja teadmistega. Meie õppereis Pariisi näitas, et meie klassis õpivad inimesed, kellele saab alati loota.“ (Nick Alasi)

Kaider Vardja

Maardu Gümnaasiumi direktor