Erasmuse projektikirjutamise laager 13.-15.09.2024
Matthias Vanamb
Maardu Gümnaasiumi arendusjuht
Maardu Gümnaasiumi 11. ja 12. klassi õpilased Filipp Golets, Egor Drapanauskas, Stefanie Laas, Sofia Jefimova ja Zlata Glušonok koos arendusjuhi Matthias Vanambiga, kes oli mentori rollis, osalesid eelmise aasta septembris Erasmuse projektikirjutamise laagris, mille käigus hakati kirjutama Erasmuse projekti „Fookus vaimsele tervisele”. Me esitasime selle projekti poolteist kuud hiljem ning see sai ka Erasmuse rahastuse. Projekti viiakse läbi ühe aasta jooksul koos Prantsusmaa partnerkooliga Collège Mathurin Régnier, mida Maardu Gümnaasiumi 17 õpilast ja kaks meie kooli õpetajat külastavad aprilli lõpus, et koos partnerkooli õpilastega kaheksa päeva jooksul teha valmis projekti (nö aluskava) ja koos alustada projekti läbiviimist.
Selle projekti raames käsitletakse vaimse tervisega seotud teemasid ning otsitakse uusi võimalusi, kuidas koolikeskkonnas õpilaste vaimset heaolu paremini toetada, näiteks kuidas paremini toime tulla stressi, ärevuse ja teiste vaimse tervise väljakutsetega. Lisaks arendatakse enesekindlust, sotsiaalseid oskusi ning kultuuridevahelist suhtlust, et vähendada noorte isoleeritust ja edendada kaasavat õpikeskkonda. Projekti raames viiakse Prantsusmaal läbi seminare ja töötubasid, kus tutvustatakse noortele erinevaid vaimse tervise toetamise võimalusi, mida on rakendatud teistes Euroopa riikides ning viiakse läbi mitmeid praktilisi ja loovaid tegevusi, mis aitavad õpilastel paremini mõista oma vaimset tervist ning selle hoidmise võimalusi. Näiteks toimuvad vaimse tervise töötoad, kus räägitakse stressist ja ärevusest ning õpitakse praktilisi eneseabi meetodeid. Mõned näited:
- kirjandusteraapia ja loovkirjutamise töötuba, et aidata noortel oma tundeid analüüsida ja väljendada;
- kunsti- ja muusikateraapia sessioonid, mis aitavad noortel loovalt oma emotsioone väljendada;
- mindfulness harjutused ja matkad looduses, et suurendada keskendumisvõimet ning vähendada stressi;
- meeskonnamängud ja sportlikud tegevused, mis tõstavad koostööoskusi ja vähendavad isolatsiooni tunnet;
- podcastide ja videote loomine, et jagada oma kogemusi ja teadmisi teiste õpilastega.
Projekti käigus kogutud teadmised aitavad ka õpetajatel ja noorsootöötajatel paremini mõista noorte vajadusi ning pakkuda neile tõhusamat tuge. Me tahame, et projekti tulemusel kasvaks õpilaste teadlikkus vaimse tervise tähtsusest, paraneks nende oskus oma emotsioone mõista ja juhtida ning suureneks nende enesekindlus ja suhtlemisoskus. Lisaks me tahame selle projekti lõpus integreerida vaimse tervise toetamise meetodid kooliõppekavadesse nii Maardu Gümnaasiumis kui ka Collège Mathurin Régnier koolis.
Veel on planeeritud läbi viia vaimse tervise konverentse nii meie kui ka prantsuse partnerkoolis, tahame luua uusi õppematerjale, mida saaksid kasutada tulevikus nii õpilased kui ka õpetajad. Tahame avaldada teemakohaseid artikleid kohalikus meedias ning samuti luua nii Maardu Gümnaasiumi kui ka meie partnerkooli koduleheküljele projekti kajastava internetilehekülje, kus saaksime jagada vaimse tervisega seotud ressursse ja kogemusi, mis aitaksid kaasa meie ühele pikaajalisele eesmärgile, milleks on luua jätkusuutlik veebiplatvorm, kus noored saaksid omavahel arutada vaimse tervisega seotud teemasid ning leida tuge eakaaslastelt ja õpetajatelt. Selle tulemusena paraneb koolikeskkond ja tekib tugevam kogukonnatunne, mis toetab noorte heaolu ja arengut.
See projekt aitab kujundada noorte hoiakuid ja oskusi, mis on olulised nii isiklikus elus kui ka tulevikus karjääriteekonnal, seeläbi tugevdame nii meie kui meie prantsuse partnerkooli rahvusvahelist koostööd, et leida parimaid lahendusi noorte vaimse tervise toetamiseks. Me jagame tulevikus antud Erasmuse projekti tulemusi ka teiste Euroopa Liidu koolidega.
