Maardu õpilasmalev: ajalugu ja panus noorte arengusse

David Vassiljev, Maardu Gümnaasiumi 10.d klassi õpilane, õpilasmaleva liige

Maardu õpilasmaleva ajalugu

Maardu õpilasmalev on unikaalne ja tähtis noorteorganisatsioon, mis on tegutsenud 2000. aastate algusest. Organisatsiooni eesmärk on pakkuda noortele võimalust omandada esimene töökogemus, arendada sotsiaalseid oskusi ja anda oma panus kohaliku kogukonna arengusse. Alates asutamisest on malev igal aastal osalenud erinevates projektides, mis on suunatud linna heakorrastamisele ja infrastruktuuri parandamisele. Peaaegu veerand sajandi jooksul on Maardu õpilasmalev saanud paljude noorte elu lahutamatuks osaks, aidates neil muutuda aktiivseteks ja vastutustundlikeks kodanikeks.

Tegevused ja projektid

Maardu õpilasmaleva tegevus on mitmekesine, alates tänavate ja parkide heakorrastamisest kuni kultuuriliste ja sotsiaalsete projektideni välja. Maleva peamised töövaldkonnad on:

  • heakorrastamine ja haljastus (osalejad tegelevad puude ja lillepeenarde istutamise ning linna territooriumide koristamisega);
  • sotsiaalsed projektid (Maardu õpilasmalevlased võtavad sageli osa sotsiaalsetest algatustest, mis on suunatud koolide ja lasteaedade abistamisele).

Maardu õpilasmalev ei tegele ainult linnakeskkonna parandamisega, vaid mõjutab ka osalejaid ennast. Tänu malevas osalemisele saavad lapsed ja noorukid eluks olulisi ja väga vajalikke oskusi. Näiteks:

  • vastutus ja distsipliin (meeskonnas töötades õpivad osalejad reegleid järgima ja ülesandeid õigel ajal täitma);
  • meeskonnatöö (malevas töötamine arendab suhtlemis- ja koostööoskusi, mis on olulised sotsiaalseks kohanemiseks);
  • iseseisvus ja initsiatiiv (osalejad õpivad võtma initsiatiivi ja näitama üles iseseisvust ülesannete täitmisel).

Maardu Linnavalitsuse toetus

Maardu õpilasmalev saab toetust Maardu Linnavalitsuselt, mis võimaldab maleval edukalt oma projekte ja algatusi ellu viia. Kohaliku omavalitsuse toetus aitab aktiivselt ürituste korraldamisel ja rahastamisel ning tagab tööks vajalikud ressursid. See võimaldab Maardu õpilasmaleval kaasata üha rohkem uusi osalejaid ja teostada suuremahulisi projekte, mis on suunatud linna heakorrastamisele ja infrastruktuuri parandamisele.

Maardu Linnavalitsus eraldab ressursse kolmesajale noorele töötasu maksmiseks. See aitab lastel taskuraha teenida ja väärtuslikku kogemust omandada. Linnavalitsuse toetus tagab ka kõigi normide ja ohutusnõuete järgimist, mis on noorukite töötamisel eriti oluline.

Üritused ja riigikaitselaager

Lisaks töötegevusele korraldab Maardu õpilasmalev oma osalejatele erinevaid üritusi, sealhulgas spordivõistlusi, kultuuriüritusi ja haridusprogramme. Suurt tähelepanu pööratakse sellistele mitmekülgselt arendavatele koolitustele nagu ohutustehnika, esmaabi, enesekaitse ja muu, kuid erilisel kohal on iga-aastane riigikaitselaager. Laagris tutvuvad noored sõjalise väljaõppe põhialustega, õpivad meeskonnatööd ja omandavad kasulikke oskusi, mis võivad edaspidises elus kasuks tulla. See laager aitab kaasa ka patriootiliste ja kodanikuomaduste väljakujunemisele.

Kokkuvõte

Maardu õpilasmalev ei ole lihtsalt töömalev, vaid oluline sotsiaalselt arendav koht, mis kasvatab noort põlvkonda, õpetab neid hindama tööd ja hoolitsema oma linna eest. Peaaegu 25 aasta jooksul on malev aidanud tuhandetel lastel ja noorukitel saada vastutustundlikeks ja aktiivseteks ühiskonnaliikmeteks ning andnud hindamatu panuse linna heakorrastamisesse ja arengusse. Maardu õpilasmalev jätkab oma tööd, kaasates üha rohkem uusi osalejaid ja viies ellu uusi projekte, mis on suunatud linnaelu parandamisele. Maardu Linnavalitsuse toetus ja osalejate entusiasm võimaldavad maleval edukalt tegutseda ja areneda, jäädes noorte seas populaarseks ja nõutud väljundiks.

Maardu õpilasmaleva juht on Erika Tiganik, kes on malevat eest vedanud algusaastatest saati.

Järgmisel aastal tähistab Maardu õpilasmalev oma 25. sünnipäeva, mis on veel üks tõestus maleva olulisusest ja tähendusest Maardu linnale, millel on samuti juubel – 45 aastat. Saades osaks Maardu õpilasmalevast, saavad lapsed ja noorukid nii võimaluse teenida kui ka väärtuslikku elukogemust, mis on neile tulevikus kasulik.