10. novembril toimus Maardu Põhikooli õpetajate enesearengupäev, mille raames külastas osa kollektiivist Jõhvi Kesklinna Kooli Ida-Virumaal. Kuigi päev oli mõeldud õpetajate arengule, said mitmed osalejad kaasa palju enamat – uusi ideid, mõttevahetusi ning sügavama arusaama sellest, kuidas keelekümblus ja eestikeelne õpe teistes koolides toimivad.
Jõhvi Kesklinna Kool, mis on Maardu Põhikoolist suurem, on keelekümblusprogrammi rakendanud juba aastaid. Meie külaskäigu eesmärk oli saada osa kolleegide kogemustest, ammutada inspiratsiooni ja arendada koostööd.
Praeguses haridusruumis, kus üleminek eestikeelsele õppele on paljudele õpetajatele suur väljakutse, oli loomulik ja vajalik arutada selle protsessiga seotud rõõme ja raskusi kolleegide ringis. Arutelud andsid võimaluse jagada nippe ja kogemusi, küsida toetavaid küsimusi ja tunda ühtekuuluvust: „Kuidas teil läheb?”.
Lahked võõrustajad võtsid meid vastu sooja vastutulekuga. Juba esimestest hetkedest oli selge, et meid oodati. Päev oli läbimõeldult korraldatud – tutvusime koolimaja, õpetamismetoodikate ning tundide sisuga. Oli piisavalt aega tähelepanekuteks ja mõttevahetuseks. Kiirustamata atmosfäär lõi võimaluse keskenduda hetkele, kuulata ja märgata.
Õpetajatele pakkus väärtuslikku kogemust vahetu võimalus jälgida õppetööd teises koolis. Palju oli tuttavat, kuid samas tõid kogetud hetked kaasa ka uusi ideid, mida oma töös rakendada.
Muidugi lapsed on igal pool sarnased: uudishimulikud, rõõmsameelsed ja vahel veidi lärmakad. Just see äratundmine loob tunde, et kuigi meie koolid võivad olla erinevad, on meie eesmärgid ja igapäevased väljakutsed sageli sarnased.
Külaskäigu oluline osa oli vestlus Jõhvi Kesklinna Kooli direktori ja õppejuhiga. Kohtumine kujunes sügavaks ja inspireerivaks – kahe kooli esindajad, kes polnud varem kohtunud, leidsid kiiresti ühise keele. Aruteludes kõlasid tihti mõtted nagu: „Meil on täpselt sama olukord!” või: „Kui põnev lahendus! Selle võtame kindlasti kaasa!”.
Meil tekkis siiras soov kutsuda uued tuttavad ka Maardusse külla. Meilgi on mida jagada – olgu selleks inimesed, kohad või õpetamise head tavad.
Eneseareng on protsess, mis ei lõpe kunagi. Iga kohtumine, kogemus ja vahetus aitab meil kasvada ning muutuda paremaks õpetajaks. Just selles seisnebki meie tugevus.









