Tartu Kunstimuuseumis. Õpilased vaatavad käsikirjalisi illustratsioonidega ajakirju
Meie kooli seitsmenda klassi õpilased külastasid Tartut. Reis polnud lihtsalt meelelahutuslik, vaid eelkõige hariv.
Kõigepealt külastasid lapsed Tartu Kunstimuuseumit, kus toimus muuseumitund teemal „Täna räägime kunstist”. Giid viis tunni läbi eesti keeles ja rääkis kunstnikest, kes on kujutanud oma lõuenditel Eestit, täpsemalt Tartut, erinevatel aastatel ehk 20. sajandi algusest kuni tänapäevani –selle maju, tänavaid, teeradasid, vaatamisväärsusi. Lapsed külastasid ka illustratsioonide näitust.
Muuseumis avatud näitustega tutvudes püüdsid õpilased leida vastuseid küsimustele: kui vana on kunst, mis on kunst ja millest on see tehtud, kuidas kunstist aru saada, miks nimetatakse muuseumit Kunstimuuseumiks, millist kunsti muuseumis hoitakse ja kuidas näitusi tehakse. Kui lapsed eesti keeles kõigest aru ei saanud, tulid appi õpetajad.
Pärast muuseumi suundusid õpilased AHHAA Teaduskeskusesse. AHHAA eluslooduse saalis võis siseruumis töötamas näha 20 000 metssipelgat. Lisaks pakkus meie lastele huvi 6000-liitrine akvaarium kalade, korallide ja teiste Punase mere asukatega ning eraldi akvaarium merihobustega.
Veemaailmas leidsid seitsmenda klassi õpilased endale meelepärase meelelahutuse: tekitasid veekeeriseid, tulistasid veekahurist ja ehitasid oma veejuhtmestiku.
AHHAA tehnikasaalis sõitsid lapsed laes rippuva jalgrattaga, tõusid mööda Münchauseni torni kõrgele maa kohale ja panid end proovile astronaudisimulaatoril. Seal oli palju meelelahutusi, mis põhinesid füüsikaseadustel ja tehnikasaavutustel. Igav ei hakanud kellelgi.
Reis oli pikk ja väga sündmusterohke. Kõik jäid rahule ning teekonna lõpus avaldati soovi uuesti kuhugi sõita.
Lisan, et sõit sai teoks tänu Keskkonnainvesteeringute Keskuse programmile, mis tasus poole selle maksumusest. Aitäh võimaluse eest!
Galina Tšepaikina
Vene keele, kirjanduse ja kunsti õpetaja